söndag 11 september 2011

Höstinvestering

...


En snygg bas är både A och O i alla garderober för alla årstider. För att få en snygg och gedigen look tycker jag att sakerna ovan är de absolut viktigaste. Detta är saker jag själv investerat i och fått användning av höst efter höst ..
1. En snygg platt bekväm stövel i skinn. Dessa ovan är från golden goose och dem äger jag faktiskt själv. Finare skinn och skönare sko går inte att hitta. Jag tycker det är väldigt snyggt med en stövel i denna höjden, just för att man får chans att visa snyggare detaljer på byxor samt för att det känns väldigt rätt just nu. 
2. En tröja gjort av 100 % chasmere. Finns ingen varmare och bekvämare. Sen är det minst sagt snyggt. Funkar utmärkt under tex kavajen nu i höst då den inte är så tjock. Många tror att dessa bara finns i högre prisklasser, men går faktiskt att hitta fina på Zara för drygt 500-lappen.
3. Med en fin väska kommer du långt. Personligen tycker jag att väskan är prio ett att köpa lite finare typ av.. Denna ovan är från Balenciaga, äger denna själv. Men om man inte har lust att lägga riktigt så mycket pengar så tycker jag att tex Zara kan ha bra alternativ. Var bara noga med att se till att det är äkta skinn och ingen plastväska. 
4. Skinnjackan, en klassiker som håller i sig. Och som man har mycket användning av med tanke på vårt kallare klimat. Också värt och satsa på då vi nästan kan använda den året om. Mina absoluta favoriter kommer från Giorgio brato men Zara, Topshop och all saints har bra budgetvarianter. 
5. Älskar fina sjalar med mönster. Gärna leo eller stjärnor.
6. Ett par grå skinny jeans eller skinnbyxan är ett utmärkt val. Jag gillar just dessa bäst då de är superfina med starka färger. Dock får vi inte förglömma kostymbyxan, får gärna sluta vid anklarna för att vara i sin finaste utformning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar